The mystery of a pope

Handling:
Joan var en kvinna som inte lät sig avskräckas av någonting och som lyckades dupera hela den katilska världen genom att bli vald till påve i Rom under en tid då kvinnor var slavar under sina fäder, män och kyrkan. Mot alla odds växer hon upptill en intelligent, utbildad kvinna, som klär ut sig till man och lyckas klättra inom kyrkans hierarki i medeltidens Europa tills hon slutligen når sitt mål.

Recension:
Innan jag såg filmen så trodde jag verkligen inte att det var något att ha, men jag gav den en chans ändå, och det ångrar jag verkligen inte. Alla borde ge denna filmen en chans. Joan gör precis det som alla kvinnor på den tiden borde ha gjort, går emot männen och visar sig vara minst lika värdig som dom. Den har starka känslor och visar verkligen att vem som hellst kan lyckas med vilka motgångar som hellst.

Betyg: 8 av 10

(hittade tyvärr bara tysk trailer)

Kommentarer
Postat av: linneahilje

Är den sorlig?!

2010-08-11 @ 20:03:49
URL: http://linneahilje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback